Persoonlijk: Het jong moeder zijn/worden.

Vandaag een redelijk persoonlijk artikel..
Namelijk 1 over mijn zwangerschap.

Het is een beetje een rommel artikeltje geworden, dit omdat ik alles wat op het moment in me opkwam gewoon maar heb getypt. Het is een beetje een artikel geworden waarin ik mijn mening over tienerzwangerschappen deel en hoe ik er zelf op het moment in sta. Waar ik mij aan erger en wat voor gedachtes er de laatste tijd voorbij zijn gekomen.

Ik zal vast nog wel vaker artikelen over mijn zwangerschap delen,  hoe ik het ervaar, waar ik naar uit kijk en vast ook wel eens een zwangerschapskleding lookbook!

hebben jullie leuke ideetjes? Laat die dan vooral achter in de reacties!




Voor dit artikel heb ik ontzettend veel inspiratie, maar nu het erop aankomt en ik er voor ga zitten weet ik eigenlijk ook helemaal niet zo goed wat ik nu precies wil typen.

De afgelopen maanden is er heel wat veranderd, ik ben gestopt met mijn opleiding (hier zou ik in een ander artikel wat verder op in gaan ;)), ben verhuisd naar mijn vriend, heb mijn geliefde MINI one verkocht en een Opel Astra station voor in de plaats..
Heel wat dus voor een 18 jarige.

Over het algemeen kan ik wel zeggen dat ik nogal snel volwassen heb moeten worden en steeds meer verantwoordelijkheid voor mijn kiezen krijg. Dit allemaal natuurlijk niet voor niets.
Gelukkig krijg ik wel erg veel steun van iedereen om mij heen en ben ik blij met wat iedereen voor mij en mijn vriend wilt doen.

Toch heb ik dat stemmetje in mijn achterhoofd wat vaak naar boven komt als ik soms even niks te doen heb.. 'Wat als ik nu niet zwanger was?' 'Hoe zou het dan zijn' en allemaal van dat soort gedachten. In het begin heb ik dan ook echt jank momenten gehad en heb ik moeite gehad om de zwangerschap te accepteren. Af en toe als ik dan ook bij mijn ouders in de stad rondloop of in de winkel ben, voel ik mij dan aangekeken en voel ik die mensen denken 'Zo die is wel erg jong..' Ik had dan ook mijn slotjes beugel nog, daardoor leek ik nog jonger. Deze is er nu gelukkig uit en dat lucht toch wel echt op.

Doordat ik mijn beugel had was ik tijdens het winkelen van spullen niet zo snel geneigd om hulp te vragen, ook al zijn die mensen daar om je te helpen, ik doe het niet zo snel.

Aan de ene kant kan het mij niks schelen wat andere van mij denken, ik ben er blij mee. Maar door programma's als vier handen op één buik en teen mom is het beeld van tienermoeders gewoon heel slecht.

Dat terwijl er genoeg meiden zijn die alles gewoon super op een rijtje hebben (net als wij dus!) en hun school afmaken en werken! Op dit moment heb ik dan geen studie, maar ik ben echt wel van plan om die af te gaan ronden! De reden waarom ik gestopt ben zal ik vast nog wel een keer gaan noemen, maar dat is iets voor een volgend artikel ;)

Van mij mag daar veel meer aandacht naar dan altijd alleen maar het zelfde in beeld te brengen en maar te roepen dat tienermoeders slechte moeders zijn. Ik heb nog nooit gerookt, voor mijn zwangerschap dronk ik wel eens een drankje de laatste keer was 3 weken voor ik erachter kwam dat ik zwanger was en dat was 1 glaasje wijn.. Daarna geen druppel aangeraakt. Wat betreft eten, als ik niet zeker weet of ik het mag zoek ik het op of vraag ik het na bij personeel als het bij een restaurant/café is. Als ik twijfel over een gerecht bestel ik het uiteindelijk niet eens en ga ik gewoon voor safe!

Alles is ook al zo goed als in huis voor de kleine jongen en ik weet ook zeker dat hij straks word ontvangen in een super liefdevolle familie!


Inmiddels ben ik er ook veel opener over en kan ik er een stuk makkelijker over hebben dan in het begin. Er is sinds de 20 weken een soort last van mijn schouders afgekomen, daar ben ik heel blij mee eigenlijk. Ik kan in ieder geval niet wachten!
Spijkerjasje: H&M | Jurk: Primark | Ketting: Primark

En 24 weken en 3 dagen zwanger van een 👶💙



xx Gwen


Reacties

  1. Gefeliciteerd met je Zwangerschap!
    mensen hebben altijd een mening over alles, en het beeld van tienermoeder zijn is inderdaad verslechterd door de programma's..
    Maar je bent sterk, en kan het!

    Ik hou je blog in de gaten, xx Chanel
    www.healthylovie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      En super leuk dat je het een beetje gaat volgen ☺️

      Verwijderen
  2. Awh mooi geschreven!! Je kan het!! Wat ben je trouwens prachtig zwanger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd en geniet er van! Ik was zelf 18 en uit eigen ervaring weet ik dat mensen toch altijd wel commentaar hebben, niks van aantrekken en gewoon genieten! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat genieten gebeurd ook zeker, heerlijk al die schopjes al gaat hij soms flink tekeer tegen mn blaas en ribben, dat heb ik maar voor lief!

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat ben je mooi!! Al ben je pas 18, uit jouw schrijven blijkt dat de kleine man ontzettend welkom is. Laat al die mensen maar oordelen, dat blijven ze toch wel doen. Geloof in jezelf, je klinkt super sterk. Geniet van de zwangerschap en ik ga je zeker volgen! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah dankjewel :)
      De kleine is ook zeker welkom, ook bij familie en dat is uiteindelijk het belangrijkste wat telt ;)
      En super leuk dat je gaat volgen!

      Verwijderen
  5. Mijn moeder was ook 18 toen ze zwanger van mij werd, en ik heb een fantastische moeder! Ze heeft het ook een tijdje alleen moeten doen, en toen was mijn broertje er ook al. Sommige meiden zijn op hun 18e al verantwoordelijker dan sommige vrouwen rond hun 30e. Een kindje heeft liefde nodig, geen verre vakanties, duur speelgoed en een hoop kleding. Geniet lekker van je zwangerschap en laat iedereen maar zien dat je het gewoon kan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jaa ik ga dat zeker laten zien! Jochie komt geen liefde en aandacht te kort straks en dat is uiteindelijk het belangrijkste :)

      Verwijderen
  6. Ik was 21 toen ik zwanger was en ik ging wel veel uit (rookte niet) maar was wel soort van wild child. Mensen hebben nu nog commentaar op dat ik een kind heb terwijl ik nu echt een huismus ben. Je gaat die reacties helaas altijd blijven houden <3 Geniet gewoon van je zwangerschap, van elkaar en als hij er is van jullie kindje het komt wel goed dat weet ik zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd! Je ziet er echt prachtig uit in de bollenvelden met je buik. Mooi geschreven, helaas blijven mensen altijd oordelen.. <3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten