Musthaves tweede trimester

Het leek mij leuk om alle fijne producten en dingen op een rijtje te zetten die ik zelf onmisbaar vond in het tweede trimester.

Het is geen heel groot uitgebreid lijstje geworden en verschilt natuurlijk per persoon, maar dit waren dus mijn musthaves! Een groot deel zal ook erg fijn zijn in het derde trimester.




Positiekleding:
De broeken had ik al vrij vroeg nodig, maar vanaf een week of 25 begonnen mijn shirts ook niet meer helemaal lekker te zitten. Ik kocht daarom een paar t-shirts waar mijn buik mooi in kan groeien en die dus mooi om mijn buik heen zitten. Mijn eigen shirts vormen aan de onderkant van mijn buik niet mooi mee en deze t-shirts wel! Ideaal!
Wat ik ook kocht waren wat basic jurkjes van primark en h&m. Deze zijn dan niet speciaal voor zwangere, maar zijn wel erg rekbaar waardoor je buik er heel mooi in kan groeien.
Deze roze van de primark is mijn favoriet en draag ik veel op warme dagen:
ik was op deze foto 24 weken, maar het jurkje past nog steeds heel mooi!
Onder een jurkje of rokje vind ik het altijd fijn om iets van een broekje te dragen, normaal gebruik ik daar altijd een kort sportbroekje voor, maar die zat al wel snel niet lekker meer.
Van Noppies kocht ik daarom een stretch broekje die ook je buik ondersteund, hij zit echt super lekker en mijn buik word er echt heel fijn in ondersteund!
Hier een linkje: noppies short er is ook nog een versie met wat langere pijpjes maar die kon ik niet zo 1-2-3 vinden.

Schoenen:
Een echte aanrader vind ik toch wel een fijn paar schoenen!
Mijn sneakers doe ik nu de laatste 2 weken wat minder aan, want mijn buik begint wat in de weg te zitten.. Maar tijdens het tweede trimester waren dit toch wel de schoenen die ik het meest droeg, kan er zo fijn op lopen! Wat ook fijn is, voor als je al eerder moeite hebt met veters strikken is iets van instappers. Zelf heb ik 2 paar TOMS die zijn ook erg fijn voor de warme zomerdagen.

Overige:
Verder slaap ik zelf al enige tijd met een voedingskussen. In de avond biedt die mij een fijne ondersteuning.
Deze komt van prenatal en is van het merk Doomoo

Wat ik ook fijn vind om te gebruiken is iets van een notitieboek/planner.
In het tweede trimester begon ik wat last te krijgen van zwangerschapsdementie en zo'n planner/notitieboek is dan erg fijn om to do lijstjes in bij te houden.
Zelf heb ik een simpel notitieboekje van moleskine, voor mij werkt dit erg fijn. Vaak gebruik ik er dan 2 tegelijk. In 1 houd ik van alles bij wat betreft ideetjes voor de blog, wat er nog moet komen voor de baby en in de ander maak ik dan een planner. Vaak maak ik op een middagje 3 weken een soort planning klaar die ik dan kan invullen. Hier komt over een aantal weken een blogje online ;)

Wat niet echt een musthave is, maar wel heel leuk is om te doen is een 3D/4D echo. Ik raad het dan wel aan om te doen aan het eind van het tweede trimester of begin derde trimester.

Zo dit waren zo ongeveer al mijn musthaves voor het tweede trimester, wat vond/vind jij fijne producten/spullen om te gebruiken in het tweede trimester?

xx Gwen

Reacties

Populaire berichten