update: 29 weken zwanger!

Hoii!

Het is alweer veel te lang geleden dat ik een update heb gemaakt, uberhaupt dat ik iets heb geplaatst op de blog..

De afgelopen weken zijn we in en om huis erg druk geweest, wat als resultaat had dat ik op rustigere dagen ook echt de rust nam. Helemaal met de hitte van afgelopen week was het even geen pretje allemaal.
Mijn energie komt nu sinds het weer wat koeler is ook wat meer terug, aangezien ik een stuk beter slaap 's nachts! Dus ik ben nu dan ook weer bezig met wat blogpost te schrijven die in de komende weken dan online kunnen komen.

Vandaag dus als eerst weer een zwangerschapsupdate!
Alweer van week 29!!! Hij is wat later dan gepland, ik had wat problemen met foto's importeren ;)


Week 29..
Pfoe, dat betekend dat ik alweer in het derde en tevens laatste trimester zit!
De laatste paar weken begint mijn buik flink te groeien merk ik, hij begint al een beetje in de weg te zitten, maar nog niet zo extreem..
Het benen scheren is nog te doen, wel wat moeizamer, maar ik denk dat het over een week of 2 helemaal een olympische sport gaat worden!

Begin deze week en week 28 zijn we aan de gang geweest met de tuin.
Die wouden we beide al een opknapbeurt geven, anderhalf week terug waren we (vriend en ik) samen met mijn moeder bij de intratuin, daar kwamen we al wat leuke plantjes tegen en zo ontstond het idee om iets van een strand thema te verwerken in de tuin! Na wat leuke ideetjes op te doen en een ontwerp te maken gingen we vorige week donderdag (hemelvaart) de winkels langs om vast te bedenken waar de volgende dag dan heen te gaan voor al het spul.
Vrijdag kwamen mijn ouders langs om te helpen, mijn vader en vriend gingen samen de pergola in elkaar zetten en mijn moeder en ik gingen naar de winkels voor planten, bloemen etc.
Hier zal ik denk ik ook nog een aparte blog over maken, aangezien de tuin nog niet helemaal klaar is.

Deze week hebben we ook een 3D/4D pretecho gedaan, dit was echt een super geslaagd iets!
Beide toekomstige oma's waren mee om de kleine man ook te bewonderen.

Die middag voor de echo bedacht ik mij nog van hoe toevallig het zou zijn als de echoscopiste die onze eerste echo (termijnecho) gedaan had, ook deze echo zou doen. En ja hoor, ze kwam ons naar binnen roepen en zei gelijk dat ze ons nog herkende.  Ik vond dat zo grappig en toevallig! Toen (10w6d) vond ik het een erg aardige vrouw, ik was toen der tijd nog redelijk nerveus betreft de zwangerschap (wat andere er over dachten etc.) maar zij was totaal niet veroordelend en stelde mij toen heel erg gerust. Heb heel fijn met haar kunnen praten toen dus ik vond het met de 3D/4D echo dus best bijzonder dat zij ook kon zien hoe het nu met ons gaat en de kleine jongen!

Verder is de kraamzorg ook langs geweest en ook daar heb ik alle vertrouwen in!
We krijgen straks via kraamzus een kraamverzorgster. Omdat we voor ze hebben gekozen hebben we een super mooie omslag doek van koeka cadeau gekregenšŸ˜
 

Ook is het kraampakket bezorgd, deze kon ik via mijn verzekering gratis aanvragen! Ideaal!


Heel veel meer spannends is er deze week niet echt gebeurd, qua klachten heb ik af en toe wat last van brandend maagzuur, soms wat last van mn bekken maar dit valt nog mee. Tja en het vele plassen is ook echt een dingetje aan het worden..

Wat info over de kleine man:
- Hij is groter dan een gemiddelde baby met dit termijn en loopt voor op groei, of we nog een groei echo zouden krijgen weet ik niet. Als we de pretecho namelijk niet hadden laten doen wisten we dit ook niet ;) En hij is verder helemaal in verhouding qua lengte en gewicht.

Dan was dit de update voor deze keer, in week 30 staat er weer een bezoekje verloskundige gepland en komt de kinderwagen en nog meer leuks binnen dus daar komt denk ik ook een update van.

Maar voor nu was dit het hem alweer!


xxGwen


Reacties

Populaire berichten