De bijna mama tag!

Hoii!
vandaag heb ik weer eens een tag ingevuld,
nu ik over ongeveer 2 maanden ga bevallen leek het mij wel leuk om deze in te vullen.
Onderaan staan de vragen allemaal onder elkaar mocht je hem zelf ook een keer willen doen!



1. Had je al lang een kinderwens voordat je zwanger werd?
Ik heb wel altijd een kinderwens gehad, maar niet specifiek om nu zwanger te worden.

2. Had je van tevoren verwachtingen over je zwangerschap?
Nee, maar dat komt ook doordat we niet bezig waren met zwanger worden. Toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was ben ik wel symptomen op gaan zoeken die horen bij welke termijnen zodat ik wel mezelf een beetje kon voorbereiden op wat ik eventueel zou kunnen verwachten.

3. Wat ging er door je heen toen je een positieve zwangerschapstest in handen kreeg?
Veel, heel veel. Voornamelijk hoe ik het ging vertellen en hoe ik het ging combineren met studie.

4. Had je een voorkeur voor een zoon of een dochter?
Nee, met beide zou ik evenveel leuke dingen kunnen doen. Ik had wel sinds de positieve test een heel sterk gevoel dat het een jongen zou zijn, als 1 van de weinige van onze beide families trouwens, en dat werd met 15 weken bevestigt!

5. Had je van tevoren al een duidelijk idee over welke babyspulletjes je wilde hebben? Wat heb je daar uiteindelijk al van gekocht?
Qua box wist ik vrij snel dat ik een ronde box wou en die staat er nu net een paar dagen. Via een goede deal hebben we die tweedehands overgenomen via marktplaats.
Ook wil ik graag nog een stokke tripp trapp, die willen we over een paar weekjes nog gaan kopen.
Met de kinderwagen was het ook snel besloten en die hadden we ook vrij vlot daarna aangeschaft. Er was toen op de negenmaandenbeurs een actie waar we hem toen hebben gekocht.
Verder zijn er niet echt specifieke spullen die we graag willen hebben.

6. Hoe vind je het om een steeds dikkere buik te krijgen?
Nog steeds heel mooi, want het blijft wel echt een wonder dat ik zwanger mag zijn. Eerst zat ie nog niet zo in de weg wat nu wel steeds meer het geval is, op zulke momenten verlang ik toch stiekem terug naar een wat dunnere buik. Ook omdat hij steeds hoger komt te liggen en ik het op warme dagen dan echt benauwd kan hebben.

7. Had/heb je twijfels en onzekerheden tijdens de zwangerschap?
In het begin wel een beetje, dan heb ik het over de eerste weken. Eenmaal toen die voorbij waren kon ik er wel meer van genieten. Dit ook omdat steeds meer mensen ervan af wisten.
De twijfels en onzekerheden zijn sinds de 20 weken helemaal zo goed als voorbij. Iedereen die dichtbij ons staat wist er toen vanaf en hij was helemaal goedgekeurd met de echo.

8. Doe je iets om je voor te bereiden op de bevalling?
Ik volg geen speciale cursus of iets dergelijks. Wel ben ik naar een informatie avond geweest van het ziekenhuis, zo heb je de afdeling dan al gezien en ga ik nog naar een informatie avond bij de verloskundige zelf. Verder probeer ik mij wel goed in te lezen en houd ik de bevallingsverhalen ver bij me vandaan (de slechte dan vooral ;)).

9. Waar kijk je heel erg naar uit als je baby er straks is?
Hoe ik straks van een afstandje heerlijk kan wegsmelten bij mijn vriend die met hem op de bank zit. Maar ook alle eerste keertjes, eerste keer lachen, eerste keer kruipen, rollen en ga zo maar door!

10. Valt de zwangerschap je tot nu toe mee of tegen?
Eerlijk; hij valt mij heel erg mee.
In het begin van week 7 tot week 13 wel echt goed ziek geweest elke ochtend en heel moe. Maar geen heftige complicaties. Soms zit die buik dan wel in de weg en moet ik even nadenken van ohja. En ik moet het dan wat rustiger aan doen, maar verder gaat het tot nu toe wel zijn gangetje.

Zo dat waren alle 10 de vragen alweer.
Vonden jullie de tag leuk? laat vooral een reactie achter!

xxGwen

Hier de vragen voor als je zelf deze tag wilt overnemen!
1. Had je al lang een kinderwens voordat je zwanger werd?
2. Had je van tevoren verwachtingen over je zwangerschap?
3. Wat ging er door je heen toen je een positieve zwangerschapstest in handen kreeg?
4. Had je een voorkeur voor een zoon of een dochter?
5. Had je van tevoren al een duidelijk idee over welke babyspulletjes je wilde hebben? Wat heb je daar uiteindelijk van gekocht?
6. Hoe vind je het om een steeds dikkere buik te krijgen?
7. Had/heb je twijfels en onzekerheden tijdens deze zwangerschap?
8. Doe je iets om je voor te bereiden op de bevalling?
9. Waar kijk je heel erg naar uit als je baby er straks is?
10. Valt de zwangerschap je tot nu toe mee of tegen?

Reacties

Populaire berichten